zaterdag 10 oktober 2015

Maak van je huis een Thuis Week 2



Van je huis een thuis maken, Herfst uitdaging! Week 2


Welkom bij de van je huis een thuis maken, Herfst uitdaging!

Muziek
Muziek heeft een apart effect op mensen. Bepaalde muziek brengt vele goede herinneringen. Andere muziek kan ons terugbrengen naar diep, weggestopte plekjes vol pijnlijke herinneringen. Weer andere muziek laat ons met de handen in de lucht God aanbidden en andere muziek willen we gewoon op dansen! LOL

Edith Shaeffer zei:
"Er is een zeker charme in samen muziek maken dit stimuleert niet alleen interesse en creativiteit maar het breekt door zeuren en chagrijnigheid heen en verbetert de atmosfeer.

Muziek verandert de atmosfeer bij ons thuis.

Bij ons thuis staat er 24/7 zachte piano muziek aan. Ja zelfs midden in de nacht staat de muziek aan. We kunnen het niet op onze slaapkamers horen hoor, maar ik vind het heerlijk om 's morgens beneden in een kalme atmosfeer te recht te komen.

6 Dingen waar ik erg van hou in mijn huis:

1.         De strepen die je op het tapijt kunt zien nadat je gestofzuigd hebt.
2.         Het geluid van de afwasmachine die aan het einde van de dag aanstaat, dat         luidt in dat het het einde van de dag is en dat de keuken schoon is en gesloten.
3.         Warme handdoeken uit de droger.
4.         De manier waarop het huis HELEMAAL in een keer aan kant is net voor de      gasten komen.
5.         En ik hou van een kaars die schittert in mijn keuken.
6.         Zachte muziek op de achtergrond.

Maar...

Deze duren maar eventjes.

Al gauw komen de kinderen binnen hollen en zijn de mooi gestofzuigde streepje er niet meer. De afwasmachine zal al gauw klaar zijn en uitgeruimd moet worden- dat is niet zo leuk! De handdoeken zullen gauw genoeg koud en nat zijn. En hoogst waarschijnlijk ergens op de vloer liggen. Nadat de gasten weggegaan zijn, moet het huis weer opnieuw schoongemaakt moeten worden.

Zo gaat het leven maar door.


Maar...
Mijn kaars blijft branden en mijn zachte muziek...blijft spelen.
But…
My candle keeps on burning and my soft music…keeps on playing.
Mijn kaars blijft maar branden. 's Morgens, 's middags en 's nachts dient hij mij. Hij schenkt mij een schitterend warm lichtje, een lekker geurtje, en een herinnering om mij naar God te richten mijn bron van kracht en hulp.

Mijn muziek blijft spelen en schenkt mij een verzachtend geluid.

Ze maken geen puinhoop, ze hoeven niet opgevoed of begeleid te worden, ze zegenen mij en mijn familie.

De uitdaging voor deze week is:

Laat je kaars branden, blijf bidden en voeg er zachte muziek bij in jouw huis.

Kies aanbiddingsmuziek, klassieke muziek, jazz of iets anders dat vredig klinkt en waar de hele familie van geniet. Probeer je te richten op het gebruik van vreedzame woorden en het onderhouden van vreedzame relaties.

-Werk deze week aan vriendelijkheid en zelfbeheersing-

We kunnen niet onze kaarsen laten branden en onze muziek aanhebben en niet naar ons eigen hart kijken. Onze huizen zouden anders moeten zijn dan van mensen die niet de genade en barmhartigheid en de hulp van onze Heer hebben. Als we bidden, zouden wij ook de tijd moeten nemen om te kijken of er dingen in ons leven zijn die God onwelgevallig zijn, waar wij voor tot inkeer zullen moeten komen.

Hier zijn 4 manieren om mildheid en zelfbeheersing na te volgen.
Laten we beginnen. Zet je kaars aan, zet je muziek aan en blijf bidden over je huis. Iedere keer als je de schittering van de kaars ziet- bid, bid voor vrede. Vrede met elkaar en vrede in je ziel.



Jezus zei:" Vrede laat Ik u, Mijn vrede geef Ik u; niet gelijkerwijs de wereld hem geeft, geef Ik hem u. Uw hart worden niet ontroerd en zij niet versaagd. Johannes 14:27

*Laat wat van je horen*

Doe jij met de uitdaging van deze week mee?
Wat voor muziek draai jij thuis?
Heb je je kaars aangehad?
Op welke  manier is God jouw dingen aan het leren door deze uitdaging?




Dank jullie allemaal voor jullie verantwoording. Ik waardeer het heel erg dat jullie met mij op deze reis meegaan!

Loop met de Koning,

Courtney Joseph

Vertaald door: Suzanne France.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten