woensdag 20 januari 2016

Job 13

In hoofdstuk 13 lees je dat JOB in vers 4 zijn vrienden vergelijkt met artsen die niet weten wat ze doen. Een oogarts die een hartoperatie uitvoert zou je kunnen zeggen. Veel van hun ideeën waren juist over God maar niet van toepassing op JOB zijn leven. Zij hebben gelijk dat God rechtvaardig is. Zij hebben gelijk dat God de zonde straft. Maar zij hadden ongelijk door aan te nemen dat Jobs lijden een rechtvaardige straf voor zijn zonden was. Zijn namen een waar principe maar paste het verkeerd toe, waarbij zij voorbij gingen aan de enorme verschillen in de menselijke omstandigheden.
Wij moeten zorgvuldig en meevoelend zijn in hoe wij bijbelse redenen voor veroordeling toepassen op anderen mensen en vooral niet te snel oordelen.

Een leuk voorbeeld uit mijn eigen leven:

Ik schrijf voor 15 jaar met een man in USA, hij vertelde mij dat hij dat stille tijd moeilijk is. Dus ik zij nou dan doe je dat toch 's nachts als je wilt groeien in geloof moet je wel tijd maken voor de Heer.
Leuk bedacht voor in mijn leven, maar ik was even vergeten dat hij niet zelf de controle heeft over het licht in zijn cel.

Pas op met hoe je bijbelse waarheden toepast bij een ander zijn/haar leven.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten