zaterdag 21 maart 2015

Bijbel Kleuren Kaart en SOAK

Bij GMG werken we met een Bijbel Kleuren kaart. Wat houd dit in zul je misschien denken.

Wel, iedere kleur heeft een betekenis. Wanneer je in je Bijbel een hoofdstuk leest een of tekst. Dan kun je die kleuren via de kleuren kaart.


Dit is handig als je ooit terug wilt kijken in je Bijbel voor een bepaald onderwerp dan kan je het makkelijk terug vinden.

De SOAK methode die gebruiken we om een bepaalde tekst van het gelezen hoofdstuk uit te werken.

Zodat je je meer bewust wordt van wat je leest.

SOAK  werkt als volgt:

S - De S staat voor Scripture [Bijbelgedeelte]. Je schrijft fysiek het Bijbelgedeelte uit… Je zult versteld staan over wat God je zal openbaren, alleen maar omdat je de tijd neemt om te vertragen en uit te schrijven wat je aan het lezen bent!
O - De O staat voor Observation [Observatie]. Wat zie je in de verzen die je aan het lezen bent? Wie is het publiek? Is er een herhaling van woorden? Welke woorden vallen je op?
Schrijf 1 a 2 dingen op.
A - De A staat voor Application [Toepassing]. Dit is wanneer Gods Woord persoonlijk wordt. Wat zegt God vandaag tegen mij? Hoe kan ik dat wat ik net heb gelezen, toe-passen in mijn eigen leven? Welke veranderingen moet ik maken? Is er een actie die ik moet ondernemen?
K - En uiteindelijk staat de K voor Kneel in Prayer [Gebed]. Bid voor het geen je hebt gelezen vandaag en voor de dingen die je opvielen. Gods Woord bestuderen kan zo veel en zo weinig tijd in beslag nemen als je eraan kunt besteden. Sommige dagen kan dit 10 à 15 minuten zijn, andere dagen heb je langer nodig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten